26 november 2005

"abuse the stone"


Lördag eftermiddag den 26 november.

Jag har legat förkyld i ett par dagar, men är på benen igen och nu är min assistent - Tien - sjuk, så egentligen händer inget speciellt. Sockeln, till mina "högtalare", har äntligen anlämnt och blivit omhändertagen så det enda jag gjort idag är att sitta och glo på medans de har borrat i timmar.

När väl sockeln är ute, och assistenten är frisk, kan jag börja hjälpa till med arbetet. Den är tillräckligt stor för att jobbas fler än en på. Jag hoppas i alla fall att få göra något! Det värsta är när man ska sitta där för syns skull; fullständigt meningslöst och energin går ur en.

Chefen gick just förbi, han ser så sur ut hela tiden. Han säger att jag "abuse the stone". Jag tror att han avskyr att jag bara sitter bredvid och tittar på medans jobbet görs, men det beror på att han avskyr mitt konstverket!

I övrigt är folk väldigt trevliga!

En ny stjärna dök upp häromdan. Ung, långt hår, stark, effektiv, preparerad med sina verktyg till tänderna. Tydligen åker han runt från symposium till symposium, ca 10 stycken om året! Han har som mål att placera en stenskulptur i alla världens länder. Tala om "abuse" av både sten och utrymme!

Ska gå bort till "lagret" nu för att checka läget och visa mig igen.

I morgon är det - kors i taket - inget planerat (förutom att en massa
konststuderande som kommer hit för att träffa oss). Så jag ska spendera hela dagen med "min" cyclo-kille. Vi ska träffas kl 8.00 och bland annat åka till en Cham Minority by. Det blir kul!

Tina

Inga kommentarer: