08 december 2005

An Giang Hallmark II

Under de senast fyra dagarna har min kontakt med Tina varit ytterst sporadisk. Några korta sms om sakernas tillstånd är all information jag fått. Sammanfattningsvis kan jag berätta att hennes marmor skulptur är klar!

Igår var sista dagen att arbeta på skulpturerna innan dessa skulle fraktas från "lagret" till själva utställningsplatsen. Tina jobbade givetvis fram till sista minuten och gott folk: Hon blev färdig!

Hennes händer är tydligen totalt söndertrasade - vad det innebär i detalj vet jag inte - men hon var mycket nöjd med resultatet.

"Chefen", för hela seminariet, har som bekant - se tidigare inlägg - anklagat Tina för att bla "abuse the stone", har bytt fot. Han är sedan några dagar tillbaka på ett strålande humör och gör tummen upp varje gång han passerar henne. Flera av arbetarna på "lagret" följer hans gest och visar sin tydliga uppskattning av hennes verk.

(Jag har fortfarande inte sett en enda bild av vad Tina ägnat sig åt under de senaste fyra veckorna!)

Hon berättar vidare, genom sina korta sms, att hon deltagit i någon form av samtalsprogram i TV!?
Om jag tolkar henne rätt - och utifrån min kunskap om Vietnamesisk TV-produktion - så kan det handla om Vietnams motsvarighet till Hyllands Hörna. Fast i färg. Jag återkommer i frågan.

På lördag är det öppning av utställningen An Giang Hallmark II. Innan dess har säkert saker och ting klarnat beträffande titel, placering, övriga deltagares bidrag etc etc.

Christofer

Inga kommentarer: