19 november 2005

Stereo


- Trodde jag skulle ruttna över att tvingas jobba med sten.

Istället har massvis men nya skulptur/arkitektur idéer dykt upp.

Mina två "högtalare" - för det ska givetvis vara stereo - kommer så sakteliga. Igår pajade den ena stenen, eller den visade sig ha en spricka i sig. Det blev kalabalik för en stund och jag tror de tyckte det var pinsamt att jag endast gavs möjligheten att välja mellan två olika stenar, som i storleken är som de andras socklar!
När jag hade fått fundera en stund bestämde jag mig för att ingen ny sten behövde beställas. Jag går ner i format i stället, och nu tycker jag att det blir bättre. Men Tien, min assistentent, är helt förkrossad. Han tycker det här bara blir ett litet skit konstverk, inte alls något monument som alla andra deltagarna gör. Jag försöker peppa honom och förklarar att jag är nöjd och att ett bra konstverk inte har med storleken att göra. En stor sten kan vara skit eller bra, detsamma med en liten.
Idag har han blivit på bättre humör!

Har haft ont i halsen hela dagen, men jag tror det mest beror på allt stendamm vid arbetsplatsen, damm ute på vägarna plus alla avgaser både inne på arbetsplatsen och ute på gatan. Alla går omkring och hostar och harklar sig.


I morse gick jag upp 04.45.

Det var meningen att jag skulle gå upp på Sam Mountain tillsammans med en från gruppen, men han kom aldrig. Ville inte vandra iväg ensam i mörkret. Men vid halvsex tiden gick jag ut på gatan. Givetvis tog det väl ungefär fem sekunder innan jag hade fått lift med en motorcykel upp till toppen.

Såg solen komma genom dimmorna och molnen över risfälten. Vackert!

Ikväll måste jag lösa problemet med sockel/scen till "högtalarna".
Vill göra en mycket avlång och smal med "högtalarna" ute i varsin ände. Så att mellanrummet blir aktiverat. Men en så lång sten finns inte på plats, så nu gäller det att komma på nåt annat...

Tina

Inga kommentarer: