02 december 2005

"Made in China"


Det har inte blivit så mycket tid över för skrivande de sista dagarna. Arbete.

Om inte nätet funkar på hotellet hinner jag ingen annanstans. Jag måste finnas på plats hela tiden, men nu är hela första högtalaren färdig. Eller rättare sagt; nu återstår bara en massa helvetes-putsande på den och det gör jag. Stånk och stön!

Intresset för min skulptur har verkligen börjat svänga. Nu i kväll kom bla en av de vietnamesiska skulptörerna fram till mig och storgarvade. Han tyckte att jag skulle göra ett helt PA-system, något som jag själv redan har tänkt på. Sedan föreslog han att jag skulle döpa verket till Made in China. Han skrattade sa han höll på att ramla omkull. Jag tänker absolut överväga förslaget!

Annars heter verket hittintills Copy silence, copy sound.

Vietnam gjorde precis sitt andra mål mot Malaysia i fotboll, i SeaGames. Jublet vet inga gränser!

Helvetes-myggorna klättrar över bildskärmen och påminner mig om nattens hysteriska kliande. Har aldrig sett så mycket mygg förut. När jag sprayar i rummet blir allt alldeles svart av de döda äcklena!

Tina

(Vietnam vann med 2-1.)

Inga kommentarer: