12 juli 2009

Lotslunken


Tävlandes för Vännäs Motorklubb, med startnummer 15, tog sig undertecknad an kvartsmaran i årets upplaga av Lotslunken - för första gången.
Som glad amatör blev det lite nervöst när jag stod på startlinjen i Bredvik omgiven av tävlande med tröjor och hjälpmedel som andades respekt; IFK Umeå långlöpning, pulsmätare och GPS... Det andades rutin och en dryg mil väntade. Fem kilometer asfalt, fyra kilometer sandväg och några avslutande meter på asfalt.

Jag kände mig fjäderlätt!

Mot eliten fanns givetvis ingenting att ge, men en åttonde plats på 48.10 (47.40 enligt min egna klocka - CoPilote Fasttime) var någonting att ringa hem om. Duktigt trött men handen på hjärtat; det kändes som en seger!

Christofer

Ps: På tal om seger; senast jag tävlade i Nordmaling var det som kartis i LotsRallyt. Då blev det seger!

Inga kommentarer: